Gastenboek
Een geïnspireerde leerkracht

Beste Hinda,

Wat opvalt bij Xanthippe is het enorme engagement om iedere leerling afzonderlijk vooruit te helpen. Het is echt met een heilig vuur dat we jongeren helpen slagen, niet alleen op school maar in het leven. Als leerkracht is het ook aangenaam om één op één te kunnen werken en werkelijk door te spitten tot de leerling helemaal mee is. Ik hou ook van de manier waarop we hier worden omkaderd en begeleid. De hele ruimte ademt een sfeer van bewustzijn uit, die heel bevorderlijk is voor persoonlijke groei. Er heerst een soort stille discipline die verademing biedt en uitnodigt tot reflectie. Er is geen ruimte voor half werk of nonchalance: consciëntieus zijn is hier normaal. 

Een tevreden ouder

Onze zoon slaagde maar niet voor dat ene vak: het moeilijkste en het belangrijkste. Hij dacht dat hij het nooit zou kunnen en wou opgeven. Tot we de weg vonden naar Xanthippe. Leren leren, afgestemd op de specifieke noden van de student, met permanente en eerlijke feedback aan de ouders. Resultaat: geslaagd en herwonnen zelfvertrouwen om verder te doen.

Dank U mevrouw. 

De voordelen van online teaching – reactie van een leerling

Beste Mevrouw Hinda,

Online teaching was een positieve ervaring:

  • Je bespaart heel wat tijd doordat je geen afstanden moet afleggen wat ook een verschil maakt voor de mensen rondom jou.
  • Het systeem met de vaste korte pauzes zorgt voor meer concentratie en routine tijdens de ganse les.
  • De software werkt optimaal en zorgt voor een goede organisatie en een efficiënte werking.
  • Er is een goede logistiek.

Interactieve les met gebruik van de ipad en ipencil is voor mij een groot voordeel.

De voordelen van online teaching – reactie van een leerling

Dit zijn voor mij de positieve aspecten van het online teaching:

  • Je kan les volgen in een vertrouwde omgeving, waar je je 100% op jouw gemak voelt.
  • Het inplannen van lessen is gemakkelijker aangezien je niet meer de agenda’s van je beide ouders naast elkaar moet leggen in verband met het vinden van vervoer.
  • Het kunnen delen van documenten en het white board geeft nog steeds dezelfde ondersteuning als voordien. Je kan het later nog eens ophalen om bij voorbeeld een oefening af te werken.
  • Alle handboeken, documenten en materiaal liggen altijd in je handbereik. Met als voordeel dat je ze snel erbij kan halen, als je een boek vergat.
  • De privacy blijft bewaard.

Ik ben dan ook zeer tevreden en gelukkig dat jullie naar deze vorm van lesgeven zijn overgeschakeld  in deze tijden, zodat er toch geen achterstand of vertraging op het aanleren van de leerstof zit.

Ouder van een student

Het schooljaar zit er al op voor onze dochter. Deze voormiddag was ze laatste keer fysiek op school.
Voor A. was deze periode zeer rustgevend! Geen stress in de klas, alles op haar eigen tempo,… een hele verademing.
We wachten haar resultaat vol spanning af maar de scores die zij tot nu toe doorkreeg, waren super. Op wiskunde (haar probleemvak :-)) behaalde ze bijvoorbeeld 24,5/30 op de GO van de nieuwe leerstof.
De rest ligt in dezelfde lijn.

Alvast heel hartelijk dank voor de super begeleiding, correctheid, flexibiliteit in de planning, de online lessen tijdens de coronaperiode en zoveel meer.
Het heeft A. heel wat zelfvertrouwen gegeven. We zijn al een paar stappen in de goede richting!!

Ik wens het hele team een deugddoende vakantie!!!

Ouder van een student

Nadat onze dochter in haar laatste jaar humaniora de meest gevreesde leerkracht Wiskunde kreeg toegewezen, werd het ons al snel duidelijk dat ze het niet alleen zou redden. Tot onze verrassing moest echter ook de leerkracht Wiskunde die haar in het verleden reeds bijles had gegeven, de handdoek in de ring gooien: het niveau lag ook voor hem te hoog. Deze klas werd duidelijk klaargestoomd voor een mogelijke studie burgerlijk ingenieur… Gelukkig vonden we al snel de weg naar Lochristi en het studiebegeleidingsbureau Xanthippe. Zij konden zonder enige moeite overweg met het vereiste niveau en brachten samen met onze dochter de vele oefeningen tot een goed eind. Telkens opnieuw werd er een manier gevonden om ook de theorie voor haar inzichtelijk te maken. Het harde werk resulteerde uiteindelijk in een A Attest, een resultaat dat bij Kerst nog totaal onhaalbaar leek! Wij zijn mevrouw Haspeslagh en het ganse team ontzettend dankbaar voor de sterk gepersonaliseerde en uiterst professionele aanpak. Bij Xanthippe werkt men enkel met leerkrachten die uiterst bedreven zijn in hun vakgebied en bovendien hun kennis ook nog eens onwaarschijnlijk goed kunnen delen. Chapeau!

Ouder van een student

Beste Hinda, genoeg woorden om je te bedanken hebben we niet.
We waren ervan overtuigd dat Corona onze dochter, nooit een echte studente geweest, er helemaal onderuit zou halen.
Zo zou het geweest zijn waren we jou niet tegen gekomen.
De school deed haar best: herhalingsoefeningen in maart.
Onze dochter kon, zoals velen, weinig enthousiasme opbrengen.
Dan pre-teaching: No erger voor haar en een belasting voor mezelf en mijn echtgenoot.
Maar toen vernamen we via via dat Xanthippe uit Lochristi een systeem voor interactive online teaching op poten had gesteld.
Als bij wonder sloeg dit aan bij onze dochter.
Dankzij het enthousiasme en de vindingrijkheid van uzelf en uw team was ze geboeid.
Ze keek uit naar de sessies en heeft na enkele weken reeds heel wat lacunes weggewerkt.
Meer nog: zij is geïnteresseerd in de leerstof!
Zoals gezegd: we hebben geen woorden genoeg om je te bedanken.
En misschien wordt onze dochter straks nog een model-leerling!

Ouder van een student

Beste Hinda, vorig jaar hebt u onze zoon van 10% onder het klasgemiddelde tot 10 % boven het klasgemiddelde gebracht.
Sedert de deuren sloten en elke vorm van fysieke bijles uitgesloten was, ging het met hem opnieuw minder goed. Het pre-teachen lukte niet bij hem en ons ganse gezin leed onder de spanning.
Met enige argwaan zijn we ingestapt in het systeem van interactief online teaching dat Xanthippe sedert enkele weken uitgerold heeft.
Groot is vandaag onze verwondering, maar boven alles onze vreugde, dat onze zoon er weer bovenop komt en hoewel er nog geen nieuwe schoolresultaten zijn, weten we dat hij straks weer goed zal scoren.
Daarom onze dank en onze felicitaties voor u en uw team. U hebt een prachtig project gerealiseerd.
“We rise by lifting others” is een gepaste leuze!

Ouder van een student

Beste mevrouw, bij deze wensen wij u te bedanken voor het aangename intakegesprek vorige donderdag op uw kantoor en voor de rondleiding in de bureaus – leslokalen.
Het viel ons op hoe knus die ingericht zijn en, hoewel slechts bestemd voor één leerling, ook zeer ruim.
Social distancing kan hier geen probleem zijn.
Ook de aanwezigheid van mondmaskers, handschoenen, ontsmettingsproducten en handgels geeft vertrouwen.
De plexiglazen schermen doen zeker geen afbreuk aan de gezelligheid van de bureaus.
Hoewel het nog te vroeg is om te praten over dagen en aantal lesuren, willen we toch graag ook een fysieke plaats voor onze dochter reserveren vanaf september.
Hopend op een positief antwoord.

Hoewel mijn zoon een meer dan gemiddeld begaafde leerling is, heeft hij het al jaren lastig met zijn talen. Na een tocht langs diverse studiebegeleidingsbureaus kwamen we via het internet bij Xanthippe terecht.
We waren verrast, maar vooral blij, om te zien hoe jullie in korte tijd de vinger legden op zijn kennislacunes en hoe vlug jullie team deze lacunes weggewerkt kreeg.
Vandaag haalt hij geregeld om en bij de 70% voor wat vroeger echt probleemvakken waren en is de kwelgeest van “Ik kan het toch niet” voorgoed overwonnen. Dank en felicitaties! We zullen niet nalaten om Xanthippe bij familie en vrienden aan te prijzen!

Ouder van een student

In bijlage het rapport van Sammie met mooie resultaten. Alle tekorten van Kerst zijn weggewerkt met een A-attest als resultaat.
Alvast hartelijk dank voor jullie ondersteuning! Nu een deugddoende vakantie en dan er weer tegenaan.

Trotse moeder

Geachte mevrouw,

Soms lijkt het of ik het nog niet kan geloven.
Louise behaalde zeer mooie resultaten.
We zijn trots op haar.

We zijn er ons uiteraard zeer sterk van bewust dat dit zonder u en uw team nooit was gelukt.
In december zagen we een meisje dat nog weinig leerplezier kende en dat het geloof in zichzelf was kwijtgespeeld.

Hier bij jullie werd keer op keer fantastisch werk geleverd.
Louise kwam echt met veel plezier. Nooit zag ze er tegenop om te komen.
Nooit zeurde ze om de vele, lange autoritten.
Ze kwam altijd met een glimlach buiten.
Ze kwam met een doel en ze kwam zeer graag.

Van harte proficiat aan u allen. Louise voelde zich bij jullie gewaardeerd, Louise voelde zich bij jullie goed.
Het geloof in zichzelf keerde terug.
Ze kent zijn sterktes en zwaktes.
Ze weet waar er nog werk aan de winkel is.
Maar ze kijkt er zo naar uit om verder te studeren.

Woorden schieten tekort om onze dankbaarheid te uiten.
Ik wens u en uw fantastisch leerkrachtenteam een zeer fijne vakantie toe.
Het waren voor u allen ook zeer zware en lange dagen.

Wat was Louise blij met haar wondermooie pen en het handige notitieboekje.
Ook uw laatste twee mails deden haar zeer veel plezier.

We laten zeker nog iets horen.
Maar ons allerbelangrijkste doel werd reeds bereikt.
Louise zegt de humaniora vaarwel.

Duizendmaal dank!

Dankbare ouder

Bij deze wil ik jullie, u en uw team, bedanken voor de inzet en steun die jullie aan […] het hele jaar gegeven hebben.
Ik bewonder eigenlijk de passie, gedrevenheid, geduld dat jullie team met allerlei verschillende studenten, karakters, soms in puberteit, leerproblemen, dagelijks aan de dag leggen.
Doe zo verder…. voor hen…. succes!

Student

Ik kwam voor het eerst bij Hinda op een veel te hete zomerochtend, bozig en ontevreden, en zonder veel vertrouwen in de plek waar ik heen zou gaan. Na drie jaar huisonderwijs was ik, vijftien jaar, geslaagd voor al mijn examens derde graad examencommissie, allemaal, behalve één. Mijn laatste examen, wiskunde, was een grote teleurstelling geworden, met een resultaat dat één procent te laag was om gedelibereerd te worden. Daarnaast was het ook de eerste keer in mijn hele leven dat ik gebuisd was op een examen. De afgelopen jaren waren moeilijk geweest, en ik was altijd zeer trots geweest op mijn intelligentie en doorzettingsvermogen, twee eigenschappen die onfeilbaar leken, zelfs als het soms wat lastiger ging op andere vlakken. Mijn zelfvertrouwen zat in de put, ik was onzeker. Toch wou ik aanvankelijk geen beroep doen op studiebegeleiding, vastbesloten als ik was om helemaal zelf mijn diploma te halen, om te laten zien dat ik zelfs op vlak van mijn zwaktes kon slagen. Dus toen ik op een zomerochtend in augustus op de zetel zat bij Hinda, had ik daar niet bepaald veel zin in. Het vooruitzicht van maanden noeste arbeid aan een vak waar ik al jaren vanaf wou geraken en dan ook nog eens voor was gefaald, was niet bepaald aantrekkelijk. Toen ik uiteindelijk de keuze maakte om bij Xanthippe te beginnen, wist ik wel dat ik, althans voorlopig, mijn trots op zij zou moeten zetten, maar ik was compleet onvoorbereid op wat er gedurende de komende maanden allemaal zou veranderen in mijn leven.

Ik kan met volledige overtuiging zeggen dat mijn leerkrachten bij Xanthippe de beste waren die ik ooit had gehad. Het individuele systeem van Hinda werkt goed: je wordt gepaard aan een leerkracht die bij je persoonlijkheid en noden past. Toen ik tien jaar was had ik de twee laatste jaren van de lagere school overgeslagen. Aan het begin van de middelbare school werd ik er constant aan herinnerd dat ik de uitzondering was en dat lessen niet op mijn tempo gevoerd konden worden. Gedurende de twee jaar voordat ik begon met thuisonderwijs, was ik een groot deel van mijn motivatie en academische dromen kwijtgeraakt, zeker op vlak van wiskunde. Ik had door mijn sprong een aantal gemakkelijke, maar broodnodige wiskundige onderwerpen gemist die mijn nieuwe leerkracht niet uit wou leggen, waardoor wiskunde van een grote sterkte en interesse veranderde naar mijn grootste zwakte, zowel qua motivatie als qua capaciteit. Xanthippe was de plek waar ik voor het eerst sinds vijf jaar mijn liefde voor wiskunde herontdekte. Samen met mijn leerkrachten voelde ik me als een wereldreiziger die een verloren stukje van zichzelf terugvindt. Het was ook de eerste keer dat ik echt op mijn niveau en tempo les kreeg. Maar niet alleen mijn verloren liefde voor wiskunde kwam geleidelijk aan terug, ook mijn zelfvertrouwen maakte de nodige comeback. Waar ik had verwacht tot december bezig te zijn, verzekerde Hinda me dat het in oktober al zou lukken om mijn examen af te leggen. Hoe meer vordering we maakten tijdens de lessen, hoe vaker die examendatum verschoof, tot hij begin september, amper een maand na het begin van mijn lessen, vast bleef liggen. Die maand was er een van heel hard werken, harder dan ik ooit had gedaan. Elke weekdag nam ik ‘s ochtends vroeg de trein vanuit Antwerpen naar Gent, om dan op de bus naar Lochristi te stappen. Ik werkte rond de zes uur per dag. Ik was moe, maar ook gezond, alsof mijn brein deed wat het moest doen. Deze hardwerkende kant van mezelf was er één die ik nog niet kende, maar snel leerde appreciëren. Dat was één van de vele geschenken die mijn tijd bij Xanthippe me heeft geschonken. Op de site voelde ik me volledig thuis, gesteund door Hinda en haar leger leerkrachten. Ik wist dat ik op een plek was waar mijn belangen altijd voorop stonden.

Toen ik uiteindelijk aan het einde van een slopende maand mijn examen aflegde, slaagde ik met een – zelfs voor mij – onverwachte 94%. Hinda was de eerste die ik hiervan op de hoogte bracht. Een paar weken later vertrok ik naar Parijs, waar ik een programma Jiddische taal en literatuur zou volgen van een jaar. Het was daar dat ik de grote verandering in mijn zelfvertrouwen waarnam. Raar genoeg was ik na mijn examen toch met het knagende gevoel blijven zitten dat mijn resultaat, mijn diploma, niet mijn eigen verwezenlijking was, dat ik op een bepaalde manier gefaald had. Het was pas toen ik op mijn eigen benen stond en aan mijn nieuwe opleiding begon, dat ik echt trots op mezelf begon te zijn, en vertrouwen begon te hebben in mijn wiskundige vaardigheden. Dat was het moment dat mij behalve mijn zelfvertrouwen, mijn wiskundige liefde en de mogelijkheid om mijn diploma te halen en na jaren strubbelingen eindelijk mijn eigen weg te gaan, nog een laatste geschenk, mooier dan alle andere, geven werd: de kracht om te dromen.

Vanaf het moment dat ik besefte dat ik nog steeds de nodige wiskundige kracht had, besefte ik dat er op vlak van studie geen discipline was die niet voor me open lag. Tijdens de periode dat ik mijn diploma haalde, was ik zo onzeker over dat wiskundige deel dat ik dacht dat ik zelfs de moeite niet moest doen om te kijken naar bachelors met een wetenschappelijke component. Mijn jarenlange droom om psychologie of cognitieve wetenschappen te gaan studeren, verdween abrupt uit mijn leven. Maar daar in Parijs, met mijn diploma op zak en mijn zelfvertrouwen als een geruststellende stem in mijn hoofd, besloot ik om ook mijn faalangst de deur te wijzen en te durven dromen. Een andere droom, nog dieper dan de andere eigenlijk, was om aan de Universiteit van Oxford te gaan studeren. Elk jaar had ik weleens op de website van de universiteit gekeken naar de beschrijvingen van opleidingen, toelatingstests, resultatendata. Ik had gedroomd van de dag dat ik mijn eigen interview zou hebben, dat ik in mijn toga examens af zou leggen, vrienden zou maken die net zo gek waren van hun onderwerpen als ik, dat ik, net zoals bij Xanthippe, tijdens één-op-één lessen verder tot bloei zou komen. Alleen had ik het nooit aangedurfd om me aan te melden. Oxford leek zelfs voor mij een onhaalbare droom, en één die ik zo koesterde dat ik ook niet wou leven met de afwijzing waar ik zo bang voor was. Dus toen ik mijn aanmeldingsformulier voor de opleiding Psychologie en Linguïstiek indiende, was deze simpele daad de meest veelzeggende in lange tijd. Ik besloot om nog twee dagen naar Hinda te komen voor een extra duwtje in de rug op vlak van de toelatingstest psychologie; tijdens mijn examenvoorbereidingen had ik me wel de kunst van hoofdhoeken en logaritmische functies eigen gemaakt, maar nog steeds niet die basiselementen die ik op de lagere school had gemist. Ik legde mijn toelatingstests af, en was blijer dan ooit tevoren toen ik een maand later mijn uitnodiging voor een interview ontving. In de week dat ik had verwacht mijn examen wiskunde af te leggen, reisde ik naar Oxford om mijn interviews af te leggen. Ik had plezier, bloeide open tijdens mijn interviews, maakte vrienden. Ik was er zeker van dat ik met iets goeds bezig was, dat ik de kracht had om mijn dromen waar te maken.

En toen kwam, op een grijze woensdagochtend amper een half jaar na mijn eerste kennismaking met Hinda, de langverwachte email: ik had een aanbod om Psychologie en Linguïstiek in Oxford te gaan studeren! Ik heb nooit geloofd in dagen die je leven veranderen, in momenten die belangrijker zijn dan alle andere. Maar die maand in Lochristi, die maand van pendelen, lange dagen, heel hard werken, heeft misschien niet de persoon die ik ben veranderd, maar wel de weg die ik mezelf toestond te bewandelen. Zelfs maanden later was de eerste persoon die ik opbelde met het goede nieuws Hinda. Bij Xanthippe heb ik de persoon teruggevonden die ik moest zijn, en het vertrouwen om risico’s te nemen, om écht te dromen. Ik moest falen om goed te maken wat ik had gemist, om te slagen op de manier die ik nodig had.

Bedankt voor alles!

Ouder van een student

De studiebegeleiding van Xanthippe is een echte aanrader omdat het gericht is op de individuele noden van de student. Onze zoon heeft begeleiding gekregen voor wiskunde en fysica maar daarnaast heeft Hinda heeft hem ook enkele belangrijke levenslessen meegegeven. Als ouders wilden we hem nog tot het einde van het schooljaar laten opvolgen. Toen onze zoon het alleen wilde verderzetten, heeft Hinda ons aangeraden om dat te respecteren en hem los te laten. We hebben er alle vertrouwen in en weten dat indien nodig Hinda en haar team er zijn voor de student en de ouders.
Nog eens mijn oprechte dank!

Student

Dag mevrouw,
Ik ben ZO blij dat ik de kans heb gekregen om begeleid te worden door u.
Ik zal u nooit genoeg kunnen bedanken voor ALLES wat u hebt gedaan voor me en alles wat ik bereikt heb dankzij u.
Mijn geluk kan niet meer stuk.
Nogmaals bedankt!

Leerkracht wiskunde

Een zondagmorgen in januari 2005: Gesprek ten huize bij een zekere Mevrouw Hinda Haspeslagh. Na het gesprek zei mevrouw Haspeslagh (nu noem ik haar Hinda): “Welkom, je mag morgen starten. Wiskundeles aan Victor”. Eerste les met Victor: na 15 minuten les riep Hinda me op haar bureau: ”Klikt het zo’n beetje?” Daarna was Victor aan de beurt. Waarschijnlijk zelfde vraag … De dagen en maanden die erop volgden en tot vandaag de dag is het een prioriteit bij Hinda: de combinatie leerkracht – leerling moet klikken en elke dag opnieuw verzekert ze zich daarvan…
Een paar maanden later: Victor haalt verbluffend goede resultaten bij de examencommissie. Nochtans had hij afgehaakt in het regulier onderwijs. Zijn motivatie en zelfvertrouwen waren verdwenen toen hij bij ons terechtkwam. Hinda en haar lerarenteam slaagden erin Victor terug te motiveren tot studeren, zijn ‘vermoeide’ persoonlijkheid kwam terug tot leven. Hij durfde zelfs (goedgemeende) grapjes te maken over Hinda :0)

Toenemend zelfvertrouwen resulteerde in geluksgevoelen. De negatieve spiraal waarin Victor terechtgekomen was, werd langzaam maar zeker omgebogen in een houding waarbij hij het studeren niet meer als een vervelende opdracht beschouwde maar als een evidente, verrijkende gewoonte. Wat een boost voelde ik toen Hinda me toen in extase zijn resultaten doorbelde!
”Dat overkomt me geen tweede keer meer, dat ik nog dergelijke resultaten te horen krijg” dacht ik toen. Maar mijn tweede leerling schitterde evengoed. Achteraf bekeken waren mijn eerste 2 leerlingen geen toevalstreffers…“Wat is het geheim hierachter? Hoe kan je totaal gedemotiveerde leerlingen terug positief motiveren?” vroeg ik me af. Het antwoord ligt grotendeels bij Hinda zelf…
Een enorm psychologisch doorzicht, aanvoelingsvermogen, vertrouwen en geloof en inzet, gekoppeld aan rechtlijnige eerlijkheid kenmerken haar persoonlijkheid. Onze leerlingen voelen haar capaciteiten na kort verloop van tijd maar al te goed aan. Geen inspanning is haar teveel…: lange individuele gesprekken met leerlingen, ouders en leerkrachten om de problematiek te diagnosticeren om tenslotte tot de meest gepaste oplossing te komen.

Hinda is niet enkel selectief bij het aanwerven van de leerlingen (het moet echt klikken), nog selectiever is ze bij het aanwerven van collega-leerkrachten. Niet enkel de professionele en pedagogische kennis zijn cruciaal, ook en misschien vooral de inzet, gedrevenheid, synergie tussen leraar-leerling en discretie zijn primordiaal.
Ook daarom vormen wij leerkrachten een zeer hecht team met Hinda en de leerlingen. Mijn collega’s zijn diepgoede en professioneel hoogstaande mensen, vrienden dankzij een gezamenlijk streven en gevoeligheid voor goede schoolresultaten en groei in persoonlijkheid.

Deze mix van onvoorwaardelijke inzet, vertrouwen, respect, vriendschap en rechtlijnigheid stimuleert ons en onze leerlingen het beste uit onszelf/henzelf te halen
Het zo belangrijke aangenaam-gevoel in de leeromgeving uit zich verder sterk in de aankleding van de leerlingenbureaus en het leerlingensalon: Stijlvol meubilair, zachte kleuren in het behangsel, knuffeldieren op de bureaus (weliswaar bij vooral de meisjes-studentes), persoonlijke foto’s en PC, airco … allemaal details die uitstralen hoe hier naar perfectie gezocht wordt.

Het leerlingensalon met kitchenette waar samen geluncht wordt is een ontmoetingsplaats, zowel ’s middags als ’s avonds als tijdens de pauzes. Informele babbels, grapjes komen aan bod en wijzen op het thuisgevoel dat onze leerlingen en de leraars ervaren: maar: met de nodige afstand en altijd op professionalisme gestoeld! Ik denk dat ik Hinda’s waarden- en normenpatroon als volgt kan samenvatten: respect, vertrouwen zonder naïviteit, professionaliteit zijn haar basicwaarden. Kinderen zijn volgens haar het waardevolste dat ouders bezitten. En juist dit uniek bezit vertrouwen ouders ons toe. Het is aan ons om erover te waken dat wij dat vertrouwen niet beschamen. En ik kan u verzekeren: Hinda waakt niet enkel over dat vertrouwen. Ze waakt er ook over dat haar leerlingen dat vertrouwen niet beschamen en dat wij onze volledige verantwoordelijkheid opnemen: zowel individueel als team. Een niet te onderschatten, maar een unieke opdracht. Wie hier werkt, is fier op wat hij doet en waar hij werkt. Elk op zich en als deel van het geheel werken wij telkens weer mee aan het (her) of (weder)opbouwen van de toekomst van een kind.

Ouder van een student

Zoon had vorig schooljaar een heel moeilijk privéjaar en een daarbijhorend moeilijk hogeschooljaar. Nadat ik een tiental telefoontjes gepleegd had naar mijn zoon zijn hogeschool, gezondheidscentrums, studieburo’s enz. kwam ik bij toeval via de gouden gids terecht bij Mewr. Hinda Haspeslagh. Wat een openbaring!! Eindelijk iemand die naar mij luisterde. Na onze eerste ontmoeting moest ik eventjes slikken. Dit was hier heel serieus. Hier wordt er voor 100 procent ingevlogen. Wat blijkt na 9 maanden? Het werk dat Hinda levert is schitterend. Het is zoveel meer dan “alleen maar studiebegeleiding”. Het is een totaalpakketje waardoor mijn zoon terug zeer goed in zijn vel zit en waardoor hij voluit gaat voor zijn studies. Ik ben er zeker van dat hij, door dit toch wel zeer intensieve jaar, de constructieve lessen zelf meedragen voor altijd.

Ik heb hem op een positieve manier zien evalueren dankzij Hinda’s eindeloze geduld en haar speciale gave om iemand perfect aan te voelen. Ik, als ouder, heb ook een heel intens contact met Hinda en ik moet zeggen dat verloopt altijd heel vlot en aangenaam met de juiste dosering humor. Zo blijf ik altijd perfect op de hoogte.Feitelijk kan ik er alleen dit nog aan toe voegen: Hinda, ik ben blij dat ik u gevonden heb. Bedankt.

Ouder van een student

Onze dochter kwam bij mevrouw Hinda van Xanthippe terecht nà ernstige studieproblemen op school. Het is moeilijk om als ouder uit te leggen waarom je kiest voor privé-onderwijs. Het was voor ons nog moeilijker vermits wij al jaren nauw betrokken waren bij het traditionele onderwijs. Maar toch onze dochter miste een aantal vaardigheden (rekening houdend met haar leeftijd) die best op korte termijn bijgestuurd werden. Onze ervaring met privé-onderwijs is uitermate positief. Het is voor ons een grote geruststelling vast te stellen dat onze dochter kon rekenen op mevrouw Hinda, als privé-school. Xanthippe heeft onze dochter al zoveel bijgebracht (zowel menselijk als inhoudelijk). Het is zeker ook geen toeval dat Xanthippe onder leiding staat van een gedreven vrouw met een énorme dosis geduld, doorzettingsvermogen, discipline en deskundigheid.

Het dagdagelijkse voorbeeld van mevr. Hinda heeft zeker ook bijgedragen tot een gunstige evolutie bij onze dochter. Voor mevr. Hinda hebben we wel nog één raad: neem zelf regelmatig tijd voor vakantie, want U zet zich in voor 200%.

Wij besluiten hier dan ook met: dank voor al hetgene U deed voor onze dochter en proficiat met het behaalde resultaat. De prijs die we voor deze begeleiding betaalden was voor ons niet weinig. Zeker in het begin hadden wij heel wat vragen. Wat zal dit opleveren? Naarmate de tijd vorderde hebben we kunnen vaststellen dat deze studiebegeleiding méér dan de moeite waard was. Als teken van onze erkentelijkheid en in overleg met mevr. Hinda, kan U bij ons terecht voor vragen die U ongetwijfeld zult hebben, als U staat voor de keuze: is Xanthippe een aangewezen oplossing voor studiebegeleiding.

Ouder van een student

Na 5 moeilijke studiejaren op school, waarbij mijn dochter haar 2de jaar heeft moeten overdoen in de Latijnse afdeling, besliste ze haar laatste 2 jaar in 1 jaar te doen voor de middenjury. Ik heb haar hierbij volledig gesteund, doch mits 1 voorwaarde: ze zou niet thuis studeren. Ik heb het geluk gehad Hinda Haspeslagh van het bureau Xanthippe te hebben mogen ontmoeten: mijn dochter heeft daar een op maat studie- en begeleidingsrooster gekregen, en ze is er psychologisch super begeleid, ze was geslaagd op alle vlakken: maturiteit én diploma secondaire school. Verleden jaar is ze volledig zelfstandig –zonder ook maar iets van begeleiding- geslaagd in haar 1ste zit aan de Hogeschool! Men kan investeren in huizen, kunst en noem maar op, doch deze begeleiding is voor mij de meest renderende investering ooit, deze kan nooit meer in waarde dalen.

Ouder van een student

Een grote “DANK U WEL” voor je professionaliteit waarmee je onze zoon begeleid hebt en je diepmenselijke warmte waardoor hij opengebloeid is tot een prachtige jongen. Alleen zou het ons niet gelukt zijn!

Woorden schieten tekort!
Van harte dank! Geniet van je welverdiende vakantie!

Ouder van een student

Hinda, Prachtige resultaten. Reeds lang opgeborgen hoop werd dan toch werkelijkheid. Fijne vakantie en dikke proficiat met je studenten en je onvoorwaardelijke geloof en vertrouwen in hun kunnen. Groetjes

Ouder van een student

Een plaats waar niet alleen het resultaat van de cijfers belangrijk is maar ook het aanleren van de jongeren om zelfstanding te kunnen werken! Mijn zoon heeft dankzij de inspanningen van het team Xanthippe een diploma gehaald en een grote stap gezet in de wereld van de volwassenen.

Ouder van een student

Na een tweejarige zeer goede, constructieve en geslaagde samenwerking van mijn zoon met Hinda wou ik dezelfde kansen en comfort geven aan mijn dochter die op dat moment begint aan haar hogere studies. Om tot een samenwerking te komen is er altijd een eerste gesprek voorzien. Wat bleek nu na dat gesprek van Hinda zowel met mij als met mijn dochter? Volgens de bevindingen van Hinda was mijn dochter een totaal ander jongvolwassene die blijkbaar de persoonlijke aanpak van het studieburo van haar niet nodig had om te slagen in haar studies. Nu, twee jaar verder blijkt dus dat Hinda gelijk heeft. Mijn dochter heeft met glans haar tweede jaar doorstaan, voelt zich prima in haar vel en start aan haar laatste jaar hoge school. Dit is voor mij het ultieme bewijs dat Hinda op een heel eerlijke gegronde manier werkt en de kinderen inderdaad, ieder op zich, persoonlijk begeleidt of beoordeelt vanuit een professioneel standpunt.
Hierbij worden de kwaliteiten van het kind op een correcte manier ingeschat en vormt Hinda haar mening of de persoonlijke begeleiding een meerwaarde brengt ja dan neen. Op deze manier kunnen samenwerken schept een band van vertrouwen en ik kan het alleen maar toe juichen dat er in dit economisch klimaat nog oprechte mensen te vinden zijn. Bedankt hiervoor.

Student

In het 1ste, 3de en 5de middelbaar een C-attest behaald. Niet bepaald iets om fier op te zijn, voor mijn vader was het geloof in mij volledig weg. Gelukkig leerde mijn moeder Hinda kennen….
Hinda, nog eens bedankt voor de goede studiebegeleiding destijds in het behalen van mijn diploma via Middenjury in Brussel (met grote onderscheiding). Waarna ik onder uw toeziend oog mijn Hoger onderwijs heb vervolmaakt in het buitenland (onderscheiding).
Ikzelf en mijn ouders hebben de keuze om beroep te doen op uw diensten nooit in twijfel getrokken. Wij waren zeer tevreden van uw persoonlijke aanpak, coaching, sturen van de relatie kind-ouder en uiteraard de zeer goede begeleiding op studiegebied.
Ondertussen ben ik door mijn behaalde diploma’s reeds 5 jaar succesvol actief in het bedrijfsleven. Hinda, nog eens super bedankt!! Een tevreden student

Ouder van een student

Hinda weet iedere leerling te motiveren en zoekt steeds de meest geschikte leerkracht voor elke student. Onderwijs op maat voor elke student. Het welbevinden van de leerling primeert steeds.
Ze schept een aangename werkomgeving, zowel voor student als voor de leerkracht. Meest recente didactisch materiaal, studiemateriaal, handboeken, software, atlassen, pc voor elke student, … is steeds aanwezig. Leerkrachten zijn zorgvuldig uitgekozen op basis van de behoeften. Dynamisch en flexibel team. Stabiel team van ervaren docenten, met zorg uitgekozen. Goed overleg met Hinda, continue bijsturing door haar. Vertrouwde huiselijke sfeer, alle comfort.

Tevreden ouder

Als de kinderen bij Hinda gaan, ben ik zeker dat de leerstof gekend is.

Ouder van een student

Niet goedkoop. Enorm kwalitatief en dus vast en zeker waar voor je geld. Hinda gaat ervoor en bij haar staat de leerling centraal. Maak je juist wat meer bekend, Hinda, zodanig dat we niet zo lang moeten zoeken om je te vinden. Een extra flyertje of mailing kan echt geen kwaad en zal veel kinderen en ouders -die nu niet weten dat je bestaat- ten goede komen!

Ouders van studenten

Lieve begeleiders en lieve Hinda,

Wij zouden jullie graag willen danken voor alle inspanningen die jullie doen om onze kroost te begeleiden in hun studie. Jullie doen dat heel professioneel en met heel veel inzet en geduld. Jullie mogen dan ook fier zijn op jullie resultaten. Maar vooral hebben wij de ervaring dat jullie dit ook met veel liefde en respect voor de kinderen doen. Jullie blijven ook altijd doorzetten en proberen op een positieve manier het beste naar boven te halen. En dat is niet altijd evident. Maar de aanhouder wint. Ook in het geval van onze kinderen. Dus nogmaals dank en heel fijne, warme feestdagen voor jullie allen en jullie families.

Ouder van een student

Als bezorgde en betrokken mama had ik een doel, een uitdaging: mijn leermoeë en gedemotiveerde zoon door de twee laatste jaren humaniora te helpen. Gezien het reeds zeer moeilijke parcours van de voorafgaande jaren met intensieve begeleiding van mijnentwege, leek de opgave mij onverwezenlijkbaar. Ik kwam echter, via kennissen, in contact met het studiebegeleidingscentrum Xanthippe. Van bij het eerste contact werd ik getroffen door de professionele opvang en de aandacht geschonken aan persoonlijkheid en emoties. Dankzij de parate opvang en de continue beschikbaarheid werd de negatieve spiraal van vertrouwensverlies, gekoppeld aan slechte schoolresultaten, doorbroken. Het ging zeker niet steeds van een leien dakje, doch, met een kordate aanpak steunend op een opgebouwde vertrouwensband, konden we telkens terug de kop opsteken. Uiteindelijk slaagden we in ons opzet dankzij de humane en oprechte hulpverlening van Xantippe en mevrouw Haspeslagh. Nogmaals hartelijk dank aan het hele team.

Ouder van een student

Anderhalf jaar geleden liep het plots niet meer zo goed op school bij mijn dochter van 16. De resultaten waren ondermaats, haar vroeger enthousiasme was weg, ze had zo wat lak aan alles. Via internet leerde ik het tutorbureau Xanthippe kennen en reeds bij mijn eerste bezoek aan mevrouw Hinda wist ik dat zij de oplossing kon bieden voor de zwalpende sloep waarin mijn dochter was beland. Het scherpe inzicht en de problematiek van mijn dochter kristalhelder verwoord, overtuigden mij reeds tijdens het eerste gesprek van de competentie van deze dame. Maar… Mijn dochter zag het niet zitten… Meisjes van 16… Massa\’s slechte rapporten later kon ik mijn dochter dan toch overtuigen de begeleiding een kans te geven. En wat een verschil: haar punten gingen pijlsnel omhoog en onze dochter is weer de vrolijke tiener van vroeger. Haar leerkrachten op school begrijpen nog altijd niet goed wat er juist gebeurd is… Ik vergeet nooit de gedrevenheid van de leerkrachten bij Xanthippe, leerkrachten die nooit aan meer dan één leerling tegelijk lesgeven. Samen met de prachtige accomodatie en de sympathieke sfeer die er heerst. Geschreven door een vader die opnieuw fier kan zijn op de rapporten van zijn dochter.

Ouder van een student

Wij waren einde raad, jullie hebben onze zoon terug op de kaart geplaatst, oprechte dank!

Ouder van een student

We willen jou en je team nog heel erg bedanken voor jullie werk, we prijzen ons gelukkig dat de beste studiebegeleiding in onze buurt te vinden is.

Student

Beste Hinda en leerkrachten,
Bij deze wil ik jullie nogmaals heel erg bedanken voor alles. Ik ben eindelijk afgestudeerd! :)
Jullie toewijding heeft ervoor gezorgd dat dit schooljaar tot een goed einde is gekomen. Het was niet alleen het studeren, maar door met de leerstof bezig te zijn en tussendoor eens te praten over iets anders, ging het gemakkelijker om me eraan te zetten. Het klinkt raar maar ik vond het wel gezellig bij jullie :). Nu kan ik eindelijk volop genieten van de vakantie en mijn verdere leven.
Ik wens jullie nog een goede toekomst en hopelijk komen we elkaar nog wel eens tegen. Met heel veel groetjes.

Ouder van een student

Oneindig respect voor het ganse team onder leiding van Hinda. Onze dochter Mathilde legde vanaf het vierde middelbaar een kronkelig parcours af. Op school stuitte ze op onbegrip. Het ging van kwaad naar erger. We kwamen via een reportage in de ‘Knack’ bij Xanthippe terecht. Zonder enige referentie. Hinda gaf ons en Mathilde het volste vertrouwen. Mathilde heeft haar zelfvertrouwen terug en studeert nu verder in Gent. We zijn Hinda en haar begeleiders heel dankbaar voor hun inzet.

Ouder van een student

Aan alle begeleiders: Van harte dank aan allen voor de superbegeleiding. De resultaten zijn schitterend.

Ouder van een student

Bedankt aan iedereen die onze zoon dit jaar begeleid heeft. Hopelijk geeft dit bericht jullie veel energie terug na alle inspanningen. Besef dat jullie echt werken aan een ruimere toekomst van jullie leerlingen. Knap gedaan. Een zalig verlof aan iedereen.

Ouder van een student

Wat een opluchting! Na een zware tweede zit is onze dochter geslaagd! Bedankt, Hinda, dat je tijdens de vakantie nog een plaatsje voor haar vrijmaakte!

Nieuwsgierig naar meer recensies?
Bel nu
Route