Xanthippe Interactive
Online Teaching

Toen de scholen op 16 maart 2020 hun deuren sloten door de coronalockdown, ging er niet enkel een schok door de onderwijswereld, maar ook door gans onze samenleving. Twee maanden sluiting toen bracht de scholen op totaal onbekend terrein. De leerlingen en de leerkrachten deden en doen nog steeds hun best om zich zo goed mogelijk te handhaven in deze nieuwe situatie. Een beetje – of soms ook heel veel – steun is vaak meer dan welkom.

Xanthippe biedt niet enkel eerste hulp, maar ook intensieve zorg bij studieperikelen tijdens en door de lockdown.

Een knagend gemis

Wij zijn een aantal coronalockdowns verder en niet elke jongere kreeg voltijds les in de klas of aula. Velen hadden zelfstudie als enige optie. Heel wat jongeren maken kennis met een nieuw gevoel: ze missen niet alleen hun vrienden, maar ook de school of universiteit.  Ze verlangen terug naar de dynamiek van de klas of aula. Velen hunkeren naar begeleiding bij het studeren. Sommigen zijn overstelpt door de leerstof, terwijl anderen net te weinig leerprikkels krijgen.

In de scholen en universiteiten doen gemotiveerde leerkrachten hun best om via live-sessies hun klasgroepen te bereiken. Het blijkt wel duidelijk een uitdaging te zijn om leerlingen via pre-teaching grammatica of wiskundige vergelijkingen op hun eentje te laten doorgronden. Ouders spannen zich in om de zorg voor de kinderen te combineren met hun werk, en voelen zich vaak machteloos bij deze situatie.

Xanthippe vult de leemtes!

Bij Xanthippe ervaren we hoe groot de behoeften en kennishiaten zijn. Toen de sluiting van de scholen in het voorjaar 2020 werd aangekondigd, schoten we meteen in actie om onze lessen en begeleiding online aan te bieden. We maakten van een nood een deugd. Xanthippe Interactive Online Teaching is een uniek concept. De missie van Xanthippe blijft gewaarborgd. In deze moeilijke tijden blijft het professionele en gedreven onderwijsteam van Xanthippe paraat om de studiekansen van de jongeren te maximaliseren. Zo worden er voor hen nieuwe mogelijkheden en perspectieven gecreëerd. Door het interactieve aspect van de online studiebegeleiding gaat de lesdynamiek niet verloren. De jongere werkt enthousiast mee, studeert en bereidt voor.

Het Xanthippe-team zorgt ervoor dat de collectieve lockdown van onze jeugd geen cognitieve lockdown wordt. Onze online sessies kennen een diepgang die de scholen onmogelijk kunnen geven. Xanthippe Interactive Online Teaching biedt begeleiding bij de planning en verwerking van de leerstof, stimuleert de leerlingen bij het uitvoering van opdrachten en verdiept hun kennis en vaardigheden.

Het unieke, eigen Xanthippe-team doet meer dan les of bijles geven. We brengen ook rust en structuur in het dagritme. Dat moedigt aan en motiveert de jongere. De leerkrachten bieden tevens een luisterend oor. Xanthippe helpt jongeren om sterker en wijzer uit deze moeilijke situatie te komen. Wij slagen erin om samen met de jongere de nadelen van de coronacrisis om te buigen in succesvolle opportuniteiten. Dit vertaalt zich in gemaximaliseerde slaagkansen en een gezonde psyche van de jongere.

Xanthippes missie is en blijft jongeren helpen slagen en hen zien vertrekken met twinkelende ogen, zelfbewust hun toekomst tegemoet.

In de pers: made in Oost-Vlaanderen
Bijkomende voordelen van Xanthippes Interactive Online Teaching
  • Door het wegvallen van de vervoersregeling is de inplanning van de lessen eenvoudiger; wat ook een winst is voor het timemanagement van de ouders.
  • Het goed doordacht online lessysteem met de vaste, korte pauzes zorgt voor een goede concentratie en routine tijdens de les.
  • De software werkt uitstekend en garandeert een optimale organisatie en een efficiënte werking.
  • Er is perfect afgestemde communicatie en logistiek.
  • Afstand wordt perfect gecompenseerd door een dynamische interactie via onder meer iPads en iPencils. Hiermee wordt in real time geschreven, getekend en toegelicht. Het lijkt alsof de jongere en de leerkracht zich in dezelfde ruimte tegenover elkaar bevinden.  
  • Presentaties, websites, bestanden en zelfgeschreven teksten worden eenvoudig gedeeld. 
  • De leerkracht en de jongere kunnen beiden onmiddellijk op elkaars notities werken. 
  • De privacy en persoonlijke benadering blijven goed bewaakt door de unieke online-omgeving. Voor elke jonger wordt er voor elke les een one-to-one online Teams gecreëerd.
  • Er is de constante monitoring door Hinda of het secretariaat.
Meer weten over onze aanpak?

Vul dan uw gegevens in. We contacteren u zo snel mogelijk.

Bel nu
Route